Tuesday, June 10, 2008

Mabul










De siste dagene har jeg tilbragt paa en oy (Mabul) paa ostkysten av Borneo (malaysia). Utenfor denne oyen finner vi en av verdens beste plasser aa dykke. Jeg har faatt dykket fem ganger, og jeg har faatt sett lassevis av skilpadder, haier og andre rare dyr.. Ellers er Mabul en oy med faa turister, men mange lokale som slaass om aa faa oppmerksomhet fra oss hvite. Barna elsker aa bli tatt bilde av, og de voksne kommer bort for aa hilse..


Jeg bodde i noe som heter Longhouse, overst paa bildene. I slike hus bor de fleste av lokalbefolkningen paa oya.


Jeg har truffet to engelske jenter. Launa og Stephanie som jeg skal reise videre med. Neste stopp er jungeltrekking..

3 comments:

Anonymous said...

Du finner jammen de nydeligste plassene på jorden Marie. Håper du nyyyyter hver eneste dag!

Akta dej för varjen i jungelen...

;)
Solgun

Anonymous said...

Ser fantastisk ut. Nå er det ikke lenge til vi heller reiser. Avslutt turen din i Tanzania, sammen med oss;)
Klem, Livo

Anonymous said...

Utrulig bra bilder Marie!!
Nyt dagene i varmen for her er det iskaldt! mor